Tafraoute

13 oktober 2018 - Tafraoute, Marokko

De afgelopen 2 dagen hebben we weer veel km 's gemaakt. Ook is er weer eea te vertellen. Gisteren hebben we overnacht op een camping in Quarzazate. De afstand was niet zo ver (ca 250 km) maar de tocht door de Hoge Atlas was zeer de moeite waard.
In Quarzazate hebben we eerst nog de Atlas studio's bezocht waar veel actiefilms zijn opgenomen. De decorstukken waren nog aanwezig welke een goede indruk geven hoe films worden opgenomen. Het was erg zonnig en warm en misschien door die combinatie heb ik (John) een lichte zonnesteek opgelopen en anders was er iets in het eten. Vannacht kwam in ieder geval alles zo wel van boven als van onderen eruit. Lastig als je in de auto slaaptrein telkens om het uur het toilet moet opzoeken. Alles is leeg en vandaag onderweg gedurende de 9-10 uur rijden was het niet erg comfortabel, desondanks heb ik nog enkele uurtjes in mijn bed kunnen slapen (onder het rijden). Alleen jammer dat de 400 km vandaag veel over hobbelige gravelpaden liep en ik nu uit eigen ervaring de betekenis van het wasboordje kan vertellen.
Onderweg over deze hobbelige wegen is de remleiding van de Sprinter van team 1-1-2 afgebroken. Erg vervelend om geen rem te hebben maar gelukkig waren we vlak bij een dorpje met een servicecenter naast de pomp. Na 1 uur was de remleiding weer gerepareerd en na betaling van 200DH konden we weer verder.

Nu bivakkeren we bij hotel Amaliya in Tafraoute en slapen Peter en Ad in de auto maar wij (Hans en John) hebben een kamer genomen vanwege de mogelijke te verwachten ongemakken. Toilet op kamer is dan wel fijn.

Zowel vandaag als gisteren hebben we door dorre en heuvelachtige, bergachtige gebieden gereden. Erg mooi, maar ook stoffig. Alles in de auto is stoffig geworden omdat we met open raampjes hebben gereden. Zelfs ook bij Peter en Ad die airco hebben

1. Bart manders:
    14 oktober 2018
    wat een avontuur met erg mooie tekst en foto's ,heel veel succes ! zet m op pap en John
  2. Mieke:
    14 oktober 2018
    John, ik hoop voor je dat je weer bent opgeknapt en vannacht goed geslapen hebt. Ik lees dat jullie al enkele dagen in een bijzonder mooie omgeving zijn en je uitstekend vermaken. Kunnen jullie ook enig contact maken met de plaatselijke bevolking of is dat alleen met het uitdelen van voetbal en shirtjes?
  3. Richard en Henny Martens:
    15 oktober 2018
    Hallo Ad, John, Peter en Hans,

Mooi om jullie zo te volgen, en de foto's zijn ook prachtig. De laatste foto lijkt veel op Karnak in Egypte, maar ik neem aan dat julliedaar niet zijn geweest. Heel veel succes en een goede reis.
  4. Ingrid van Deurzen:
    17 oktober 2018
    ik lees jullie verhaal met plezier.. ik ken heel veel van hier. {gambia} de slager.. de wegen.. ect...helaas lees ik het wat later.. hier geen wifi..