Amellagou, Atlas gebergte

11 oktober 2018 - Marrakesh, Marokko

Woensdag 10 oktober zijn we s'morgens vroeg vetrokken naar Merzouga wat bekend staat om zijn hoge duinen. De afstand was ca. 450 km. en voerde ons langs een erg mooie route door de Atlas.
De politie is je beste vriend is het gezegde in Nederland, hier in Marokko hebben ze daar toch een andere betekenis aan gegeven. Onderweg haalden we een bus in via een vrije baan, enkele honderden meters verder werden we staande gehouden omdat we een doorgetrokken streep zouden hebben overschreden. De boete bedroeg 400 dirham, gelijk af te rekenen. Door bekwaam argumenteren van Hans en door een beroep te doen op enige compassie vanwege onze Mission Humanitaire, werd de boete uiteindelijk na 15 minuten discussiëren door de vingers gezien.
Naarmate we Merzouga naderden zagen we ook dat er een zandstorm in aantocht was. De laatste 30 km reden we blind op een nieuwe weg welke nog niet op de navigatie zichtbaar was en zicht van 100 m. vanwege de zandstorm. Uiteindelijk zagen we het bericht van ons onderkomen en na 1500 m. over een onverhard pad bereikten we ons einddoel: Auberge du Sud.
Vanmorgen de zonsopgang gezien boven de duinen en onze maten zien vertrekken op kamelen, quads en 4 wheel drives. Intussen lekker uitgerust en genoten van een ontbijt in het zonnetje. (jammer dat er ook erg veel vliegen op af kwamen)

Rond 12:00 vertrokken naar Amellagou in de Haut-Atlas. Via een zeer mooie route door een pas naar de gelijknamige auberge  gereden welke op 1300 meter hoogte ligt.

Een zeer mooie route. Hier hebben we de plaatselijke jeugd kunnen verblijden met een paar voetbalshirts en voetbal. Dit werd zeer geapprecieerd.

Morgen gaat het avontuur voort.

1. Loes:
    11 oktober 2018
    wow wat een schitterende omgeving. Tot nu toe wil ik volgend jaar ook wel mee. Effe afwachten hoe jullie reis en ervaringen verder verlopen.
  2. Johan:
    11 oktober 2018
    Zo hee dé is ginne flauwekul.
  3. Rèse Hol:
    12 oktober 2018
    helemaal mee eens Johan.....wat een avontuur !! Bovendien natuurlijk het prachtige doel en dan is een streep overschrijden een spijkertje op laag water ;-))...wij genieten mee van deze prachtige onderneming
  4. Ingrid van Deurzen:
    17 oktober 2018
    de politie zie je hier ook overal.. houden je aan voor bribarys.. ze verdienen te weinig en proberen hun macht uit te oeffenen.