Kololi woonvoorziening

28 oktober 2018 - Kololi, Gambia

We zijn nu enkele dagen in Gambia maar wennen nog niet aan de drukkende hitte en luchtvochtigheid. Temperatuur is 30+ overdag welke afneemt tot ca 25 s'nachts. Gelukkig hebben we nu een 2 kamer appartement met airco (jammer genoeg moest er eerst een monteur aan te pas komen om deze te laten functioneren) Kennelijk gaat hier bijna nooit iets in 1 keer goed.

Gisteren hebben we het project van Hans en John bezocht, second home, in Kololi. Een adres hebben ze hier niet dus  was het even zoeken om dit te vinden. Het was een goed bezoek en we weten dat de bus hier goed van pas zal komen. 4 van de 11 kinderen zitten in een rolstoel dus dat maakt de noodzaak erg illustratief. De overdracht was symbolisch want we gebruiken de Sprinter nog tot 6 november de dag dat we weer terug gaan naar de kou in Nederland.

Na afloop hebben we een wandeling gemaakt over het strand. De toy-boys waren druk bezig om de conditie op peil te houden. Allemaal gespierde torso 's om de vrouwelijke touristen te behagen. Nu is het nog rustig want het touristen seizoen begint november tot april.

Vandaag, 28 okt, was de dag dat alle overige auto's en motoren zijn verkocht. Op een openbare veiling, georganiseerd door de Gambiaanse overheid zijn alle voertuigen geveild. De opbrengst was eigenlijk boven verwachting. Totaal 135.000 Euro voor 39 auto's en 7 motoren. Vrijwel iedereen kreeg meer dan waarvoor zij hun voertuig hadden gekocht. Na afslag kontant betalen en dus komen er pakken met vervuild geld over tafel. De biljetten hebben kleine coupures en zijn erg vies.

Na afloop hebben we op de goede afloop geproost in Woodies, een Nederlandse strandtent. Er zijn hier verbazingwekkend veel Nederlandse bars/restaurants. Hier hebben we uit Nederland geïmporteerde frikadellen geserveerd gekregen en vanavond hebben we in een andere tent nasi goring gegeten.

Elke dag maken we gretig gebruik van ons zwembad om het zweet af te spoelen anders ia het moeilijk uit te houden.

Morgen is de planning om de ambulance naar Farafenni te rijden voor de overdracht.

1. Toon en Mientje Jaspers:
    29 oktober 2018
    Wat geweldig wat jullie allemaal doen.en dat bij die hitte en daarbij vochtig.
    Kan alleen maar bewondering hebben voor jullie allemaal.
    Hier is het koud ,het vriest op sommige plaatsen.
    Morgen succes met het wegbrengen van de ambulance.
    Geniet daarna nog maar even,en goede reis terug
  2. Rob & Nel Kuijpers:
    29 oktober 2018
    Mannen. Top wat jullie, geheel belangeloos, gepresteerd hebben. Een diepe buiging voor jullie doorzettingsvermogen en inzet. We gaan er snel inne op vatten als jullie terug zijn. Veel plezier met de afsluiting.
  3. Buitenactiviteiten:
    29 oktober 2018
    Na het lezen van jullie mooie verhalen en het zien van de foto's, kunnen we wel zeggen dat jullie bezig zijn met een geslaagde reis. Heel veel complimenten namens de Buitenactiviteiten van Eckartdal.
  4. KARIN LIEUWEN:
    29 oktober 2018
    Ik heb nog niet gelezen dat jullie helemaal hopeloos werden met de instanties in afrika, succes met de overdracht van de ambulance. Hopelijk komen jullie allemaal heelhuids terug en mogen we in de toekomst nog even nagenieten van jullie verhalen. Groetjes vanuit Nuenen
  5. Ton & Monique van Bladel:
    30 oktober 2018
    Topprestatie jongens. Een en al respect. Met bewondering hebben wij de foto's bekeken en verhalen gelezen. Wat een ervaring en wat een boost om dit gedaan te hebben. Hulde en geniet van alle dankbaarheid. Tot ziens in Nuenen.
  6. Toine:
    30 oktober 2018
    Wat zal dat wennen zijn voor jullie als je volgende week weer terug bent in Nuenen.
    Petje af voor jullie en geniet inderdaad nu maar van alles wat nog op je pad komt.
    GR Toine
  7. Hans:
    30 oktober 2018
    Einddoel wat afstand bereikt en doel bereikt voor de mensen daar. Goed voorbeeld doet goed volgen. Goed gedaan.