Nouakchott, 2de dag

20 oktober 2018 - Nouakchott, Mauritanië

Wij verblijven in totaal 3 dagen in Nouakchott, de hoofdstad van Mauritanië.

Gisteren zijn we opgestaan bij de camping aan zee en nog even lekker uitgewaaid waarna we naar de stad nouakchott zijn gereden. Gelijk bij binnenkomst viel ons de 6 baans weg op met zonnepaneelverlichting. Al vrijsnel zien we de ambulance van Ad en Peter bij hotel Emira staan, we nemen ons intrek in auberge Le Sahara waarvandaan we in convooi naar Senegal zullen vertrekken. Beiden gelegenheden liggen slechts 100 m van elkaar vandaan.

Ad en Peter zijn druk bezig de bus weer om te bouwen naar ambulance, stickering, lampen ed. worden aangemaakt. Klaar voor Gambia.

Hans en John vertrekken naar de vissershaven om de binnenkomst van de vissersbootjes mee te maken.

In de haven, gewoon het strand, zien we honderden gekleurde bootjes liggen. Ook buiten de branding zien we veel bootjes liggen. Elk bootje varieert in grootte maar kan tot 20 bemanningsleden bevatten. Het wordt niet geapprecieerd dat we persoonlijke foto's maken maar foto's van de situaties is wel mogelijk.

Bij de haven, en overal in de stad, zien we auto's van meer dan 50 jaar die die benaming eigenlijk niet meer waard zijn maar nog wel als zodanig worden gebruikt. Overvol afgeladen blijven ze rijden. Gelukkig is de plaatselijke politie coulant en wordt dit geaccepteerd. Erg veilig wordt het er niet op. Hans wordt haast aangereden en kan ternauwernood uitwijken als iemand, met rijbewijs????, op hem afkomt. Uitkijken dus.

Ad en Peter gaan later op de socialtour en delen hier shirtjes en een voetbal uit. Later zal een andere deelnemer van de Challenge iemand met zo'n shirtje zien rondlopen op het strand.

Vanmorgen gaan we nogmaals op missie maar we zien slechts weinigen die we blij kunnen maken. Vanmiddag opnieuw een poging. We zien nog een gezinnetje met 2 ezelwagens die we ook nog in nieuwe shirtjes van Nuenen steken.

Net als de lokale bevolking nemen we nu maar een siësta want de temperatuur loopt op tot boven de 30 graden. Dit geeft mij de tijd om een nieuw stukje te schrijven.

1. Anny Verhoeven:
    20 oktober 2018
    Volg jullie reis "op de voet" en vind het schitterend hoe jullie dit samen klaar spelen.
    Natuurlijk waren jullie goed voorbereid, maar ook in staat onverwachte "voorvallen" te meesteren. Wens jullie nog voorspoedige reis en heel veel genoegdoening. Groetjes,
  2. Gemma Eerdmans:
    20 oktober 2018
    Geweldig, die foto's! Ongelooflijk dat die auto's nog rijden. De bootjes zien er ook uit alsof ze wel een lik verf kunnen gebruiken.Mooi die shirtjes. Heel fijn dat we jullie zo kunnen volgen mannen! Petje af voor jullie. Ik ben benieuwd naar de volgende belevenissen.
  3. Kitty van Maasakkers:
    20 oktober 2018
    Mooie verhalen en foto's!
    Wat een belevenis onderweg.
    Goeie reis en op naar de bestemming!
    Kitty van Maasakkers
  4. Johan:
    20 oktober 2018
    Geweldig, de competitie is nog maar nauwelijks begonnen of t groen wit zit al op de platte kar. Schitterende foto's nog een goede reis verder.
  5. Anita:
    21 oktober 2018
    Geweldig om te lezen en gave foto's maar goed dat internet bestaat....blijven wij hier goed op de hoogte..
    Goede reis verder en op naar de eind bestemming ;)
  6. T.van Heeswijk:
    21 oktober 2018
    Het is geweldig wat julliedoen,we genieten van de reisverhalen
  7. Bart manders:
    22 oktober 2018
    pfff wat een wereld , wat hebben wij t toch goed hier! heel veel succes met de reis en vooral mooie foto en tekst blijven maken ,tot snel
  8. KARIN LIEUWEN:
    22 oktober 2018
    Bootjes zien er beroerd uit om nog met een beetje verf op te knappen. Veel sterkte daar en gelukkig nog geen grote ongelukken gebeurt. Geniet nog even van het strand en succes verder vanuit nuenen
  9. Thea Mader:
    22 oktober 2018
    Wat een prachtige reis maken jullie.... heel enerverend, wat maken jullie veel mee .....
    heel veel succes en op naar het einddoel.... mooie missie!!!!